Helena Kroon, Jenny Rhodin Edsö, Katarina Norrstam
Intervju av lärare
1. Vad är målet med arbetet med de individuella utvecklingsplanerna? Avsätts tillräckligt mycket tid och resurser för att målen skall kunna nås?
2. Hur bedöms elevernas utveckling?
3. Finns det protokoll för vilka frågor som tas upp under utvecklingssamtalen? Är alla frågeställningar med, saknas något?
4. Hur långt är utvecklingssamtalet? Är det tillräckligt lång tid?
5. Hur är arbetsgången då problem uppstår/upptäcks? Hur planeras åtgärdsprogram och hur följs åtgärdsprogrammen upp?
6. Hur tycker ni att arbetet med individuella utvecklingsplaner fungerar idag? Skulle något kunna förbättras, har ni några framtidsvisioner?
7. Verkar arbetet med individuella utvecklingsplaner hjälpa eleverna till att nå bättre resultat och må bättre i skolan?
Intervju av elever
1. Vad förväntar du dig av arbetet med en individuell utvecklingsplan?
2. Tycker du att bedömningen av din kunskapsutveckling och sociala utveckling sker på ett bra sätt?
3. Har du inflytande över hur din utveckling bedöms, hur utvecklingsplanen skrivs och hur ett eventuellt åtgärdsprogram formuleras?
4. Vill du ha mer inflytande? Vad vill du ha mer inflytande över?
5. Hur väl tycker du att utvecklingsplanerna/åtgärdsprogrammen följs upp?
6. Tycker du att arbetet med en individuell utvecklingsplan har hjälpt dig i din skolgång/utveckling?
torsdag 29 oktober 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar